MALAIZIJA: Ceļš uz Langkawi

Dodoties ceļā uz Malaiziju, mēs plānojām, ka pirmās piecas dienas dzīvosim Kualalumpurā, un tad pēc šīm piecām dienām ar velosipēdiem brauksim uz Malaizijas ziemeļiem, lai ar prāmi brauktu uz Langkawi salu. Tur mums bija sarunāts brīvprātīgais darbs saimniecībā Revitacura  Garden of Eva.

Taču plāni mainījās – es, krītot no velosipēda, salauzu pirkstu un 3 nedēļas pirksts nebija kustināms (2 no tām tas bija ģipsī). Tāpēc 2 nedēļas vienkārši padzīvojāmies KL un vēl vienu nedēļu ar stopiem apceļojām krietnu Malaizijas daļu un Singapūru.

Pēc šīm trim nedēļām pirksts beidzot bija daudz maz kārtībā, un mēs 30. martā beidzot devāmies ceļā ar velosipēdiem uz Langkawi salas pusi.

Pirmā diena bija grūta, jo brauciens prom no Kualalumpuras vairākus desmitus km ir nogurdinošs. Daudz ceļu, tie ir vairākos līmeņos, vairākas joslas, intensīva satiksme. Un man visu laiku sāp pirksts! Lai kaut kā mazinātu sāpes, uzvilku riteņbraucēju cimdus. Pārslēgt priekšējos ātrumus nevarēju, tāpēc ar labo roku regulēju tikai aizmugurējos.

Pēc nobrauktiem 70 kilometriem bijām nonākuši nelielā pilsētā Kuala Selangor, kur arī palikām pa nakti. Vakarā gājām uz jūru, bet līdz tai netikām. Toties izbridām cauri mangrovju audzei, pastaigājāmies pa bailīgu purva taku un redzējām mierīgus un mīļus pelēksejas mērkaķus.

Lai arī iepriekšējā naktī gulēju ļoti labi, nākamajā dienā visu ceļu biju ļoti miegaina. Dažu brīdi pat likās, ka, nu, tūlīt atlūzīšu. Bet kaut kā līdz galam, pilsētai Teluk Intan, tiku. Šajā dienā ar velo nobraucām vairāk kā 100 km.

Nākamajā dienā mums bija jānobrauc nieka 50 km līdz Sitiawan, bet tas izvērsās par ilgāku pasākumu nekā bija plānots – pa ceļam man caura aizmugurējā riepa un gandrīz pie pašas pilsētas mūs pārsteidza ļoti pēkšņs un stiprs lietus.

Brauciens no Sitiawan līdz nākamai pilsētai Taiping bija mierīgs un bez lietus. Savukārt, braucot no Taiping uz Butterworth, otrajā dienas pusē sākās ļoti stiprs lietus, kurš nekādīgi nevarēja beigties! Tāpēc izdomājām, ka labāk negaidīt lietus beigas. Uzlikām somām lietus pārsegus un braucām. Lietus lija visu atlikušo dienu, un somas izmirka, neskatoties uz uzliktajiem lietus pārsegiem. Kad tikām viesnīcā, visas somas tika izkrāmētas un slapjās mantas izkarinātas žāvēties.

100 km attālumā no Butterworth atrodas pilsēta Kuala Kedah, kurā ir prāmis uz Langkawi salu. Tā kā Langkawi mums bija jābūt sestdien, bet Butterworth bijām ceturtdienā, tad nolēmām vienu dienu atpūsties un visus 100 km nobraukt pēdējā dienā. Līdz ar to piektdiena mums bija atpūtas diena. Nolēmām apmeklēt netālo Georgetown’u, uz kuru var tikt ar prāmi no Butterworth. 15 minūtes ar prāmi un jau esi galā!

Georgetown’a ir Penangas štata galvaspilsēta, kas atrodas Penangas salas ziemeļaustrumu daļā. Pilsētā britu arhitektūra mijas ar ķīniešu un hindu tempļiem, mazajām Āzijas tipa mājelēm, mošejām un modernām augstceltnēm. Interesanti!

Sestdien mums bija ļoti gara diena – no Butterworth ar velosipēdiem bija jānobrauc 100 km līdz Kuala Kedah, lai no turienes ar prāmi aizbrauktu uz Langkawi salu, un tad vēl padsmit kilometri ar velo „otrā pusē” – līdz Garden of Eva.

Lai arī bija jābrauc daudz un dikti, galā bijām salīdzinoši agri – ap pieciem vakarā. Par laimi, lietus lija tikai biški – tad, kad jau bijām nonākuši Langkawi, un tas nebija stiprs.

Nākamajā rakstā uzzināsi par to, kas mums būs jādara šeit un kādi ir mūsu pirmie iespaidi par salu un mūsu darba vietu.