ITĀLIJA: Roma

Pēc visām mūsu iepriekšējām nedienām Itālijā un nogurdinošās nokļūšanas līdz Romai bija forši dažas dienas atpūsties Romā un sagaidīt tur Ziemassvētkus.

roma5

Kad nogurdinošā nakts bija beigusies un Airbnb dzīvokļa īpašnieks mums atsūtīja durvju kodu, lai varam tikt iekšā istabā, varējām beidzot iet gulēt savā (ērtajā) gultā. Pēc tādiem gadījumiem kā šis, tu sāc novērtēt dzīves vienkāršākās un pierastākās lietas.

Nolēmām normāli izgulēties. Līdz ar to ārā izgājām tikai pēcpusdienā, lai apskatītu tuvāko apkārtni. Beigu beigās sanāca krietni vairāk nekā tikai tuvāko apkārtni. Nostaigājām vismaz 15 kilometrus.

Izejot ārā, sapratām, ka dzīvojam tādā kā Romas Āzijā. Dažādu Āzijas tautu cilvēki – ķīnieši, indieši, nepālieši. Kā arī pa kādam afrikānim. Aziāti rosījās savos mazajos veikaliņos, kas tiešām bija tādi kā Āzijā: pārbāztie indiešu veikaliņi ar dažādām precēm (sākot no garšvielām līdz par elektriskajām plītīm), spīguļojošie ķīniešu veikaliņi ar lēto bižutēriju un drēbēm. Indiešu, taizemiešu un ķīniešu restorāni un ēstuvītes. Kebabnīcas. Rosība un skaļas sarunas. Ļoti, ļoti dzīvs rajons! (Bijām apmetušies salīdzinoši netālu no Terminus.)

Pēc nelielas pariņķošanas pa “Romas Āziju”, devāmies Romas centra virzienā. Pa ceļam ieraudzījām, mūsuprāt, apskatīšanas vērtu baznīcu (Santa Maria degli Angeli e dei Martiri). Nolēmām ieiet iekšā, lai paskatītos, kā tad nu tur izskatās iekšā.

Dikti skaisti! Pārsteidza milzīgās gleznas un freskas, zeltainie ornamenti un neticami iespaidīgās un reālās skulptūras.

Vēl viena lieta, ko es pamanīju gandrīz uzreiz – ielas bija tīras, nekādi atkritumi uz ielām vairs nebija redzami. Hū, atvieglojumā nopūtos un nopriecājos. Savādāk tāda Roma, kā to mēs redzējām 1  naktī, mums nepatika – visur mētājas maisiņi, plastmasas iepakojumi…

Santa-Maria-degli-Angeli-e-dei-Martiri

rome4

IMAG0557

Skats uz pilsētu no spāņu kāpnēm.

Spanish Steps in Rome

Rome1

IMAG0512

IMAG0500

Un tā, nemanot aizklīdām līdz Vatikāna apkārtei. Tikai… tajā dienā mēs vēl nezinājām, ka tas ir Vatikāns. Kā tā? Pirms iziešanas nebijām skatījušies kartē, kur kas atrodas un kā izskatās. Pirmajā dienā bijām nolēmuši pastaigāties tāpat vien un skatīties, ko acis rāda. Un tā nu mēs nonācām līdz (kaut kādam) skaistam laukumam, nofočējāmies, pabrīnījāmies par milzīgo cilvēku rindu (uz kaut kurieni) un devāmies atpakaļ, māju virzienā.

Par to, ka tas ir Vatikāns, uzzinājām nākamajā dienā. Tajā dienā nolēmām aizbraukt līdz Vatikānam. Apskatījāmies kartē, kur tas atrodas. Vakarā aizbraucām. Tad arī sapratām, ka te jau esam vienreiz bijuši…

IMAG0600

Otrajā dienā nopirkām dienas biļeti B.I.G., kura maksāja 6 €. Ar to līdz konkrētās dienas pusnaktij pilsētas ietvaros var braukt metro, ar autobusu un vilcienu. Tajā dienā apskatījām dažas populārākās apskates vietas Romā (Kolizeju, Konstantīna arku, Viktora Emanuela pieminekli, Piazzo Del Campidoglio un dažas citas vietas, kas bija atzīmētas Romas bezmaksas kartē).

IMAG0574

roma2

IMAG0572

IMAG0576

IMAG0581

Rome2

rome3

Trešajā dienā vienkārši pastaigājāmies. Gājām kur vien acis rāda – klīdām pa lielām un mazām ielām, līdz nonācām līdz Panteonam.

Iegājām arī pāris baznīcās, kuras bija tik pat skaistas kā pirmā apskatītā.

Gājām un spriedām, cik Roma ir skaista pilsēta un cik aizraujoši ir skatīties uz tiem ļoti daudzajiem vēsturiskiem pieminekļiem. Nonākot pie tiem, pāris reizes centāmies iztēloties, kā Roma izskatījās “tajos, pavisam senajos laikos”, kā ģērbās cilvēki, par ko tie runājās, ko viņi darīja pie šīm senajām celtnēm. Un kā tās tika būvētas? Cik smagi tādas milzīgas (tam laikam) un pamatīgas būves ir bijis uzcelt… Bet te nu tās stāv sveikas un veselas. Piemēram, Panteons ir ticis uzcelts 125.gadā. Neticami sen!