Taizeme: robežas šķērsošana Satun un Trang pilsēta

Fast Forward!

Iepriekšējā rakstā stāstīju par Goa – kā tur tiek un kur lai dzīvo. Taču tagad es nedaudz paskriešu uz priekšu. Izlaidīšu Goa un Malaiziju un sākšu stāstīt par Taizemi un Kambodžu. Tad savukārt ķeršos pie Nepālas un Krievijas. Bet sākumā tās ir jāapceļo, haha.

Ja sanāks, tad kaut ko par Goa un Malaiziju uzrakstīšu arī pa vidam pārējiem rakstiem. Ja interesē palasīt par manu “veco” Malaizijas ceļojumu, tad to var izdarīt šeit.

Tātad, Taizeme. Šī mums nebija pirmā reize Taizemē. Pirmo reizi tur bijām pirms diviem gadiem, uz divām nedēļām. Tik, cik vīza on arrival atļāva.

Arī šoreiz mēs nebraucām uz ilgu laiku. Taizemē, Krabi, uz dzīvi bija apmetusies viena latviešu ģimenīte (Kārlis, Kristīne un Emma), kā arī Harijs un Karīna tajā pašā laikā atradās Krabi. Mēs savukārt ar Kasparu dzīvojāmies Langkawi salā, Malaizijā, kas ir tur pat pie Taizemes robežas un 340 km attālumā no Krabi.

Vēlēšanās satikt latviešus bija liela, tāpēc vienā jaukā sestdienas rītā kāpām iekšā prāmī, lai no Langkawi salas dotos uz Satun – pilsētu nu jau Taizemē.

Una un Buda

Dienu pirms doties uz Taizemi, nopirkām prāmja biļetes (7 Euro; ātrāk par 24 h pirms brauciena tās nevar iegādāties), samainījām uz to brīdi mums piederošos Malaizijas Ringitus uz Bātiem. Sanāca tik daudz, lai pietiktu abām vīzām, transportam uz pirmo galamērķi Trang un ēdienam.

Robežas šķērsošana Satun (Tammalang Port)

Viena stunda pavadīta ūdenī un mēs jau bijām Taizemē! Gājām uz pasu kontroli, iesniedzām aizpildītās Visa on Arrival (VOA) veidlapas ar ielīmētu fotogrāfiju, Arrival, Departure card un pases. Robežsargs apskatījās pases un nosūtīja mūs uz atsevišķu telpu, kas domāta to valstu pilsoņiem, kam, ierodoties Taizemē, jākārto VOA. Ir pietiekoši daudz valstu, kuru pilsoņiem, ierodoties Taizemē, pasē tiek iespiests zīmogs. Nekādi papīri nav jāiesniedz un nauda nav jāmaksā.

Tātad, nonācām VOA telpā. Viss bija kā vajag, līdz brīdim, kad par vīzām tika paprasīta augstāka maksa. Puisis, kas izskatīja mūsu VOA pieteikumus, izgāja un pasauca, kā izskatījās, “lielo bosu”. Tieši uz naudas iekasēšanu, he! Nestrīdējāmies un samaksājām, jo likās ka, “lielais boss” tika pasaukts speciāli, ar nodomu. Tāpēc, ka puiku būtu pavisam viegli pielauzt mums dot normālo cenu. Negribējām strīdēties arī tāpēc, ka mums nebija nekādu biļešu atpakaļ ceļam. Iemesls – prāmja biļetes, arī atpakaļ uz Malaiziju, sāk tirgot ne ātrāk kā 24 h pirms brauciena.

Viens no nosacījumiem, piesakoties VOA Taizemē – ir jābūt prom / atpakaļ ceļa biļetēm. Bet informāciju visur un vienmēr ir dažāda. Esmu lasījusi, ka, ja iebrauc ar prāmi, tad biļetes atpakaļ / prom nav jāuzrāda. Citur, tajā skaitā arī oficiālajos avotos, savukārt saka, ka vienmēr un visur ir nepieciešams uzrādīt biļetes. Saka, ka tām ir obligāti jābūt avio. Kāds saka, ka tās var būt arī autobusa. Paziņu pieredze rāda, ka uz robežas visu var sarunāt, ja ir biļešu vēl nav. Tāpēc izlēmām vienkārši braukt bez atpakaļ ceļa biļetēm. Domājām, ka vienkārši varēsim iestāstīt, ka brauksim ar to pašu prāmi atpakaļ. Bet diemžēl biļetes nepārdod in-advance.

Labi, par vīzām katrs samaksājām par 5 Eiro vairāk. Un tikām “iekšā” Taizemē ļoti ātri.

Tā kā no mums savāca vairāk naudas nekā vajadzēja, mums bija jāiet uz pilsētu meklēt bankomāts, jo biļetei uz Trang… vairs nepietika! Tammalang kuģu piestātnē bankomātu pameklēt aizmirsām, jo mūsu uzmanību novērsa taksists. Kamēr tam ieskaidrojām, ka mēs uz autoostu brauksim ar Songthaew (pikaps, kas pārveidots par sabiedrisko transportu), par bankomātu aizmirsām. Autoostā bankomātu nebija, tāpēc bija jādodas uz pilsētu. Pateicoties “robežas lielajam bosam”, mums nepalika pat tik daudz naudas, lai ar Songthaew aizbrauktu līdz pilsētai, tāpēc bija jāiet ar kājām. Nu, labi, nekas.

Songthaew

Atrast bankomātu nebija lielā problēma. Bija jānoiet kilometrs, līdz nonācām pie tā. Bankomāti bija arī tuvāk, bet tie diemžēl nepieņēma mūsu kartes (tā dažreiz gadās Āzijā).

Tuvākajā 7-11 nopirkām sviestmaizes un kāpām iekšā Songthaew, kas tieši piestāja pie 7-11, lai dotos atpakaļ uz autoostu.

Satun autoostā nopirkām mikroautobusa biļetes uz Trang. Brauciens uz ~150 km attālo Trang maksāja 120 bātus (3 Euro) un ilga gandrīz trīs stundas.

Kāpēc Trang?

Jau kādu laiku iepriekš ar Karīnu bijām runājuši, ka būtu forši satikties un kopā nosvinēt Taju Jauno gadu (Songkranu; lasi nākamajā rakstā). Gan Karīna un Harijs būs Krabi ap to laiku, gan arī Kārļa ģimenīte. Un ap to pašu laiku satikām vienu mūsu draugu – Klaivu –, kurš arī ap to laiku, kad notiek Taju Jaunais gads, taisījās braukt uz Taizemi. Tiesa gan ne uz Krabi, bet uz Trang – pilsētu ~130 km attālumā no Krabi.

Tad nu mēs izdomājām, ka būtu forši aizbraukt un ar visiem satikties.

Taču sanāca nedaudz savādāk, jo plāni var mainīties. Klaivs uz Trangu neaizbrauca, bet Karīna un Harijs uz Taju Jauno gadu nepalika (mēs viņus satikām gan, bet dienu pirms Songkrana).

Lai gan Klaivs Trangā nebija, tāpat izdomājām tur aizbraukt, jo pirms kāda laika Klaivs bija mums nosūtījis informāciju par Trang, un mums šī pilsēta un tās apkārtne ieinteresēja.

Kaspars uz motorollera
Apkārt braukājām ar motorolleri. Īre – 6,20 Euro / dienā.

Populārākie apskates objekti Trang un tās apkārtnē

Klaivs mums bija ieteicis apmeklēt kādu no ūdenskritumiem, kas atrodas stundas pusotras braucienā [ar motorolleri] un alu, kur klaustrofobiskiem cilvēkiem labāk nerādīties. Un pāris kafejnīcas un ēstuves, protams. Tagad nedaudz par katru [izņemot ēstuves, ha]!

Ūdenskritumi

Trang apkārtnē tie ir vairāki. Klaivs ieteica apmeklēt Sai Rung ūdenskritumu, bet viesnīcā mums pateica, ka sausajā sezonā (tad, kad mēs bijām) ūdenskritumam ir maz ūdens.

Sai Rung ūdenskrituma lejasdaļā, kas ir viegli pieejama visiem, piknikā nāk vietējo ģimenes. Parasti tur ir daudz cilvēku. Ja gribas peldēties vietā, kur ir mazāk cilvēku, jāiet tuvāk pašam ūdenskritumam. Iet laikam īsti nav pareizais vārds, he. Tur ir jālec no viena akmens uz otru, līdz nonāksi pie paliela baseina pie paša ūdenskrituma.

Neskatoties uz to, ka viesnīcas darbinieks mūs brīdināja par to, ka ūdens tur ir ļoti maz, tāpat mēs braucām skatīties. Ūdens tiešām bija maz un nekādu lielo baseinu neredzējām.

Vēl viens ūdenskritums, par kuru mums pastāstīja Klaivs, ir Ton Te. Līdzīgi kā ar Sai Rung ūdenskritumu, tā apakšā atpūšas ļoti daudz vietējo. Tāpēc, ja gribas klusāku vietu, jāiet tuvāk pie paša ūdenskrituma.

Arī Ton Te ūdens bija maz. Kaspars gāja līdz pat pašam ūdenskritumam, bet viņš neatrada vietu, kur gāžas ūdens, hehe. Es paliku sēdēt kaut kur pa vidu.

Sai Rung un Ton Te nav vienīgie ūdenskritumi tajā apkārtnē. Vēl, piemēram, ir Lumplok ūdenskritums. To mēs apmeklējām pašu pirmo vienkārša iemesla dēļ – pirmajiem mēs pabraucām garām, haha. Un labi vien ir, ka aizraucām par tālu! Jo tieši šajā ūdenskritumā bija daudz ūdens!

Skaistākā un mierīgākā vieta, protams, bija pie paša ūdenskrituma. Nedaudz parāpāmies pa akmeņiem, pagājāmies pa taciņu un nonācām pie diezgan liela un dziļa baseina pie paša ūdenskrituma! Tur bijām tikai mēs un vēl daži jaunieši.

Ak jā! Un patīkami bija redzēt, ka vietējie visus atkritumus savāca! Malači!

Lumplok ūdenskritums

Khao Kob ala

Šo te mēs izlaidām, jo nebijām droši, vai varēsim vairākas minūtes guļus braukt laivā un skatīties alas griestos, kas ir turpat, deguna galā.

Lai pa alu izvizinātos, ir jāīrē laiva. 300 bāti par laivu. Līdz ar to, jo vairāk cilvēku brauc, jo izdevīgāk.

Cik sapratu no stāstītā, tikai dažas vietas alās ir ļoti šauras. Ir arī vietas, kur var izbraukt normāli vai vienkārši izkāpt ārā no laivas un pastaigāties.

Re, vari paskatīties bildītes Tripadvisor’ā. Tur ir arī fotogrāfijas ar to šausmīgo vietu, brr.

Tā kā no iepriekš uzskaitīto vietu saraksta mēs apmeklējām tikai trīs ūdenskritumus, tad mēs domājām un meklējām, ko vēl varētu sadarīt Trang.

Trang nakts tirgus

Tā kā no iepriekš uzskaitīto vietu saraksta mēs apmeklējām tikai trīs ūdenskritumus, tad mēs domājām un meklējām, ko vēl varētu sadarīt Trang.

Wat Matchimmapum

Par šo templi mēs uzzinājām no viesnīcas menedžera. Viņš pastāstīja, ka templis atrodas kalna pakājē, un kalna galā savukārt atrodas piemineklis Phra Pothisat Kuanim. Un vēl – no kalna paveras skaists skats uz pilsētu.

Tā arī ir, viņš nemeloja, ha! Kad ieradāmies, mēs bijām pārsteigti, cik tukšs ir templis. Tur neviena nebija, izņemot vienu suni, kas gulēja uz platās margas un domīgi skatījās tālumā. Varbūt tajā, ka templī nebija neviena cita apmeklētāja, izņemot mūs un suni, bija vainojams negaiss un stiprais lietus, kas bija beidzis līt vien 20 minūtes atpakaļ? Nomierināšu jūs – mēs tad bijām viesnīcā. Tikko kā lietus beidzās, steidzām ārā, jo tāpat iekšā nebija ko darīt – bija pazudusi elektrība.

Wat Matchimpum atrodas netālu no dzelzceļa stacijas.

Phra Pothisat Kuanim piemineklis

Nakts tirgus

Tāpat kā jebkurš cits nakts tirgus Taizemē. Daudz ēdiena, augļi, sulas un limonādes, smūtiji, drēbes. Pastaigājāmies pa tirgu un visu laiku kaut ko ēdām. Vispār, bija prieks skatīties, sajūta bija tāda, ka būtu uz ēdienu muzeju atnākuši. Visi stendi bija ļoti tīri, ēdiens bija kārtīgi izvietots, pats tirgus arī tīrs.

Trang ir divi nakts tirgi. Viens no tiem atrodas netālu no Trang pulksteņtorņa un ir atvērts katru dienu no pieciem līdz deviņiem. Otrs nakts tirgus ir atvērts piektdienu, sestdienu un svētdienu vakaros un atrodas blakus Trang dzelzceļa stacijai. Apskati jebkuru Trang tūrisma karti, kas pieejama visās viesnīcās, hosteļos un viesu mājās, un sapratīsi, kur tev jāiet, lai tiktu pie garšīga nakts tirgus ēdiena, hehe.

Ēdiens Trang nakts tirgū
Apceptas mīdijas. Pirktas Trang nakts tirgū.

Daudzi cilvēki brauc uz Trang, lai no turienes tālāk dotos uz Koh Kradan un Koh Muk salām.

Puse no bildēm ir Kaspara roku darbs.