Nepāla: Dodamies uz Annapurnu!

Sveiki visiem!

Rīt dodamies trīs nedēļu garā pārgājienā pa Himalajiem, apkārt kalnu grēdai Annapūrna. Tas nozīmē, ka trīs nedēļas nebūsim internetos. Raksti netiks publicēti, bildes arī. Toties rakstus plānojam rakstīt mūsu mazajos blociņos, lai pēc tam tos pārrakstītu digitālajā formātā.

Šodien īsi pastāstīšu par mūsu ierašanos Nepālā, kā arī kā mēs sagatavojāmies pārgājienam apkārt Annapūrnai.

Tātad, Nepālas piedzīvojumu sākām galvaspilsētā Katmandū. Te mēs ieradāmies aizvakar – 25. maijā, deviņos vakarā, pēc viena “kratīga” lidojuma no Kualalumpūras. Kualalumpūrā bijām divas dienas, lai iepirktu dažas no nepieciešamajām mantām un vienkārši tāpēc, jo lidojums uz Nepālu no Kambodžas ir dārgāks nekā lidojums uz KL un lidojums no KL uz Nepālu. Lūk.

Esot KL, iegādājāmies pārgājienu apavus Kasparam, ūdens izturīgas jakas mums abiem, bikses Kasparam un termoveļu man. Kāpēc šīs mantas nepirkām uz vietas, Nepālā? Jo zinājām labus veikalus KL un cenas tajos, līdz ar to drošāk likās svarīgākās mantas pirkt tur.

Nepālas vīzu dabūjām tur pat, lidostā. Aizpildījām veidlapu, ko mums izsniedza lidmašīnā. Pirms lidojuma bijām sarūpējuši dokumentu fotogrāfijas Nepālas vīzai un citiem nepieciešamajiem papīriem (trekinga atļaujai un Trekkers’ Information Management System papīram).

Esot lidostā, vietā, kur izsniedz vīzas, jāaiet pie tādiem kā datoriem, kur jāievada savi pases dati un cita informācija par sevi. Kad tas ir pabeigts, iekārta izprintēs čeku, kas jāiesniedz blakus esošā lodziņā. Tur ir jāmaksā nauda. Vīza 15 dienām maksā 25 dolāri,  30 dienām – 40 dolāri, 90 dienām – 100 dolāri.

Thamel, centrs, Katmandu

Par vīzu jāmaksā  ASV dolāros. Tos jāsarūpē pirms ierodas Nepālā.

Kad par vīzu ir samaksāts, jādodas uz trešo lodziņu, kur tev to ielīmēs pasē.

No lidostas uz Katmandu centru var nokļūt ar taxi vai ar autobusu. Autobuss piestāj autoostā, kas atrodas ļoti netālu no centra. Pilsētas centrālo daļu sauc Thamel. Tur atrodas arī lielākā daļa no naktsmītnēm.

Thamel ir forša vieta, lai iepirktos. Gan suvenīrus, gan plandošas aziātiskas drēbes, gan grāmatas, gan arī ekipējumu un drēbes pārgājieniem un kāpšanai kalnos!

Tā kā pašu galveno mēs bijām sarūpējuši Kualalumpurā, tad nekas daudz, ko iegādāties, mums nepalika. Nu labi, viena no svarīgajām mantām, ko nenopirkām KL, bija guļammaiss. Jo tas ir liels un mums bija tikai rokas bagāža.

Pa šīm divām dienām Katmandū paspējām izdarīt tiešām ļoti daudz! Viens no iemesliem ir tāds, ka pilsēta ir gana maza un viss atrodas “vienā vietā”. Un tā ir pilsētas centrālā daļa Thamel, kas ir izstaigājama ar kājām.

Pirmajā dienā mēs nokārtojām papīra lietas – ieguvām trekinga atļauju un individuālo trekotāju karti TIMS – Trekkers’ Information Management System. Par abiem papīriem samaksājām aptuveni 40 dolārus katrs. Papīrus var nokārtot oficiālajā Nepālas tūrisma centrā – Nepal Tourism Board, kas atrodas ļoti tuvu Thamel.

Papīri trekingam Nepālā
Trekinga atļauja un TIMS

Kad papīri bija rokā (to nokārtošana aizņēma mazāk par stundu), gājām iepirkties. Iepirkāmies divas dienas, apstaigājot apkārtnes (ĻOTI DAUDZOS!!!) trekinga veikalus, meklējot labākos piedāvājumus.

Iegādājāmies 2 guļammaisus, 4 pārgājienu nūjas (2 pāri), 2 saules brilles, man cepuri un plāno džemperi. Par visu šo samaksājām aptuveni 85 Euro.

Bez ekipējuma un drēbēm iegādājāmies dažas zāles un našķus. To visu pirkām, jo daudz kas no tā nebūs pieejams pa ceļam.

No zālēm iesaka ņemt līdzi: zāles pret caureju, ibumetinu, zāles pret kakla sāpēm, aspirīnu, ūdens attīrīšanas tabletes un zāles augstuma slimībai, kuras gan jālieto tikai ārkārtas gadījumos, kad ir pavisam švaki. Tad iešana augšup vairs nav ieteicama.

Antibakteriāls krēms, roku dezinfekcijas līdzeklis, mitrās salvetes, pretapdeguma krēms, ūdeņraža pārskābe, plāksteri, rehidrācijas dzēriena maisījums arī ir vajadzīgie ceļa biedri.

Protams, jāņem līdzi arī ziepes, šampūns, dvielis, zobu pasta un citas higiēnas štelles.

Našķi, ko ņemsim līdzi ir – daži snickers batoniņi un viens kg riekstu (katram; vairākas mazās paciņas), kā arī cepumi un sūkājamās konfektes. Ne visur uz ceļa būs veikaliņi, un šie te dārgumi ir nebaltai dienai.

Iegādājāmies arī “Around Annapurna” karti, kur redzams pārgājiena maršruts.

Nezinu, vai mēs visu izdarījām pareizi, bet nu tas ir tas, ko mēs izzīlējām no bloga postiem un forumiem.

Kad pārgājiens būs aiz muguras, varēsim pastāstīt vairāk.

Pārgājienu sāksim Besisahar, beigsim – Birethanti. Lai tiktu sākumpunktā, brauksim ar vietējo autobusu rīt agri no rīta. Biļetes nopirkām šodien. Tās maksāja ap 4 Euro katram.

*Visus raktus par pārgājienu Nepalā lasi šeit – pārgājiens apkārt Annapurnai!

Katmandu cents, Nepāla
Katmandu, Nepāla
Advertisements

9 thoughts on “Nepāla: Dodamies uz Annapurnu!

1. O, super raksts! Es tikai vēl pamazām briestu savam otrajam Nepālas braucienam un Annapurna maršruts ir viens no variantiem. Paldies par praktisko pusi (cenas bišķi pieaugušas :(, bet Nepālas lidosta ir progresējusi. Pirms 3 gadiem nekādu datoru tur nebija un vīzas saņemšanas process bija bezgala smieklīgs.

Pa kalniem Nepālā staigāju 5 dienas, super iespaidi. Iesaku nepārspīlēt ar līdznesamo mantu daudzumu, jāņem tikai pats nepieciešamākais, jo stiept to visu augšā nebūs viegli 🙂

Pa ceļam noteikti būs vietas, kur sapirkt šo un to, bet jārēķinās, ka cenas būs augstākas nekā galvaspilsētā.

Man lūgums lūdzu piefiksējiet visas cenas kalnos (vietējās rūpijās un iekavās arī euro pēc tagadējā kursa), ja tas iespējams – un tad vēlāk publicējiet kaut kādu minirakstu vienkārši ar cenām. Tas man ļoti noderētu, lai saprastu kādā līmenī cenas ir pašreiz.

Raksts varētu būt tāds:
    Izmaksa 1 – 1250rūpijas (xx.xx eur) – naktmītnes Logde Of Dream ciematā X
    Izmaksa 2 – vakariņas Lodge Of dream
    Izmaksas 3 – minerālūdens ciematā Y
    u.t.t.

1. Paldies par ieteikumiem. Par naudu zinām,bet tāpat mums ir daudz 1000. Jo nepaspējām visu samainīt 😀 kur būs iespējams, obligāti mainīsim.
      Par rakstu ar cenām – centīšos. Ja nebūs te, tad būs iekš wearefromlatvia.com. 🙂

2. Par naudu – daudzviet cenas ir “runājamas”, jo bieži vien vietējie skatās “pēc sejas”. Ar naudas maiņu (Eiro vau USD – rūpijas) vēlams nodarboties lielajās pilsētās, uz vietas tikai rūpijas, tikai pāris vietās bija iespēja norēķināties ar USD. “Lielās” rūpiju naudas zīmes (1000, 500) samainīt galīgi nebija problēma. Internets – lielākoties visā Annapurnas aplī, izņemot dažus atsevišķus ciemus un pašu augstāko daļu, pārejas rajonu. Protams, ļoti lēns. Protams, ja nav elektrības, tad… 🙂 Un reizēm tās nav – vai nu vējš, vai zibens vainīgs. Bijām Annapurnas reģionā pirms pusotra mēneša: https://www.facebook.com/kalnugrupa/photos/?tab=album&album_id=1143951538970059

1. Un mēs vēl pirmajā dienā uztraucāmies par 1000’niekiem. Tās cenas ēdienam te ir tādas, ka divatā 1000 rūpiju banknotes sanāk tieši ērtākās.

Par palikšanas vietām arī tagad mums ir cita saprašana – kopš ejam kopā ar vienu pāri, kuriem ir gids (satiekamies vakaros), pati istaba mums neko nemaksā. Pirms tam 100-500 NPR. Maksājam tikai par ēdienu, tagad augstāk arī par dušu. Un galvenais, ka nav pat pašiem jāsarunā.