Apvienotie Arābu Emirāti: Ierašanās Dubaijā

12. novembris, 2016

Tā kā vakar redzējām lielisku paraugu tam, kāds var būt sastrēgums Bukarestē, šodien izejam krietni agrāk nekā vajadzētu – jau pirms astoņiem. Lidostā mums ir jābūt ap 11:00, jo lidojums uz Dubaiju ir vienos. Arī Adriana uzskata, ka iziet tik agri, ir laba doma. Sestdienās ap deviņiem pilsētā var sākties sastrēgumi.

Lai gan arī autobusa pietura atrodas minūtes gājiena attālumā, ielas otrā pusē, no mājas izejam desmit minūtes pirms autobusa pienākšanas. Adriana saka, ka dažreiz autobusi pienāk nedaudz agrāk.

Labi, ka pieturā ierodamies agrāk, jo minūti pēc mūsu ierašanās ierodas autobuss! Es nezinu, vai tas ir “mūsējais”, vai iepriekšējais, vai arī saraksts ir mainījies. Forši, tātad tiksim līdz Piata Unirii vēl ātrāk! No turienes ir nākamais autobuss – jau uz lidostu.

Ja pirmajā autobusā, kas mūs aizved uz Piata Unirii var maksāt ar parasto transporta karti, tad nākamajam autobusam, kas mūs aizvedīs uz lidostu, ir jāpērk jauna biļete. Adriana pastāstīja mums, ka turpat, kur mēs izkāpsim, būs arī biļešu tirgotājas būdiņa. Lidostas autobusa (Express nr. 783) biļete ir dārgāka nekā parastās autobusa biļetes, bet ne dārga. Viens brauciens maksā 3.5 lei jeb aptuveni 78 centi, bet var nopirkt karti tikai ar diviem braucieniem. Šo karti var izmantot divi cilvēki vienā virzienā vai arī viens cilvēks turp un atpakaļ. Ja karti izmanto divi cilvēki, tad tā ir jāvalidē (jānopīkstina) diva reizes.

Bukarestes centrs
Vēl Bukarestē!

Mums ir laimējies, jo no korķiem esam izvairījušies. Lidostā esam jau desmitos vai pat nedaudz pirms. Mums vēl ir atlikušas dažas rumāņu naudiņas, bet iztērēt nav īsti kur. Lidostas ēstuvēs viss maksā vairāk nekā mums ir atlicis, savukārt automātos nopērkami tika saldumi un kafijas. Šīm lietām cenas ir sakarīgas – daudz kas ir tikai ap vienu euro. Es nopērku sev kafiju un šokolādīti un par to samaksāju ap 2.22 euro. Nav tik traki lidostai. Kaspars savukārt nepērk neko, negribas viņam saldumus. Atlikušo naudu (nu jau tikai pāris euro) atdosim Adrianai un Kristi, kad satiksim viņus Malaizijā.

Laiks paskrien ātri, un pavisam drīz jau mēs esam ceļā uz Dubaju.

Dubajā ierodamies nedaudz pirms astoņiem vakarā. Vēl minūtes 20 (vai pat 30) paiet, kamēr izstāvam pasu kontroli un iegūstam zīmogu pasē. Dubaijā latvieši bez vīzas var uzturēties līdz 90 dienām pusgada laikā.

Dubaijā ir divas lidostas: Dubai International Airport (DXB) un Al Maktoum International Airport (DWC). Wizzair ielido mazākajā no tām – DWC. Tā atrodas arī krietni tālāk no pilsētas nekā DXB.

No DWC uz pilsētu var tikt ar autobusu F55. Lai Dubaijā varētu braukt ar sabiedrisko transportu, tajā skaitā ar šo autobusu, ir jānopērk transporta karte Nol Silver Card, kas maksā 25 dirhamus jeb aptuveni 6.5 EUR, un kartē ir 19 dirhamu (ap 5 EUR) braukšanas kredīts. To visu esam izpētījuši jau esot Portugālē. Tagad lidostā ir tikai jāatrod vietu, kur var nopirkt mums nepieciešamās braukšanas kartes. Apstaigājam zāli, bet gudrāki netiekam. Es iesaku pajautāt vienā no informācijas lodziņiem. Un jā – tur arī mums pārdod transporta kartes. Darbinieks, laipns indietis, pastāsta, cikos atiet autobuss, kur atrodas pietura, un viņš iesaka to gaidīt uzgaidāmajā zonā pie durvīm, kur ir internets.

Tur arī ejam. Kaspars iziet ārā sameklēt autobusu pieturu, es palieku ar somām. Pieturu Kaspars atrod, taču internets te nestrādā. Nu, nekas! Autobuss brauc reizi stundā, un mums vēl ir jāgaida minūtes 40.

Paldies Visit Dubai!

Neliela piebilde par transporta kartēm: Kad jau bija par vēlu, uzzinājām par Red Card. Nezinu, vai, to izmantojot, sanāktu izdevīgāk – ir slinkums iedziļināties. Vienu lietu par Red Card gan es nesaprotu – dažos avotos (tajā pašā Nol mājaslapā) raksta, ka šī karte ir izmantojama tikai vienam transporta veidam, piemēram, tikai metro. Savukārt citos uzticamos avotos (kaut vai Dubaijas sabiedrisko autobusu lapā) tiek apgalvots, ka to var izmantot visos transportos. Smadzeņu čakarēšana!!

Kamēr gaidām autobusu, pastāstīšu par mūsu šodienas plānu. Vajag nokļūt Dubaijas centrā un tad uzreiz doties uz otru, lielāko, lidostu. Šovakar mums ir jāpaņem ielūgumi Burj Khalifa 124. stāva apmeklējumam un tāpēc mums ir jādodas uz Visit Dubai ofisu, kas atrodas pie lielās lidostas.

Dažas dienas pirms izlidošanas Kaspars uzrunāja Visit Dubai (oficiālo Dubaijas tūrisma departamentu) ar ierosinājumu piešķirt mums divus ielūgumus, un par pateicību mēs sociālajos tīklos un mūsu blogā wearefromlatvia.com padalīsimies ar fotogrāfijām un pieminēsim Visit Dubai. Departaments bija ļoti priecīgs par tādu piedāvājumu, un biļetes mums atvēlēja. Un ne tikai biļetes… Bet par visu pēc kārtas!

Pēc Visit Dubai ofisa apmeklēšanas dosimies uz lidostu pārlaist nakti. Tad noteikti jau būs ap pusnakti. Tā kā vēlamies ietaupīt naudu un mums nav nekas pretī nakti pavadīt lidostā, tad turpat arī paliksim līdz rītam.

Atgriezīšos pie brauciena ar autobusu. F55 mūs aizved uz Ibn Battuta Metro Station, kas atrodas ārpus Dubaijas centra. Ir ļoti parocīgi, jo savu ceļu varam turpināt uzreiz, jo autobuss piestāj tieši pie metro pieturas. Tā ir ļoti glauna, un iekšā viss spīd un laistās. Nopīkstinām savas silver cards un dodamies uz attiecīgo platformu.

Jau pirms došanās uz Dubaiju, esam dzirdējuši daudz laba par pilsētas metro sistēmu. Tas ir ļoti moderns, ātrs un arī lēts pārvietošanās veids. Kamēr gaidām pienākam metro, skatāmies apkārt un spriežam: “Ja visur būs tā, tad šis ir modernākais metro, ko jebkad esam redzējuši.

Vienā no Dubaijas metro stacijām
Cita metro stacija Dubaijā

Pēc iekāpšanas metro dodamies uz vilciena galu. Tāpat kā Kualalumpuras metro, arī Dubaijas metro nav vadītāja. Līdz ar to pie gala lodziņa var forši vērot pilsētu.

Pie galējā loga ir nostājies poļu pāris, un mēs stāvam pāris soļu tālāk. Nākamajā pieturā es tieku pie sēdvietas. Ar katru nākamo pieturu metro piepildās pilnāks un pilnāks, bet tā kā mēs esam pašā galā, tad mēs saspiesti netiekam.

Sākumā mūsu ceļs ved garām glauno automašīnu veikaliem. Rindiņā veikals pēc veikala, iekšā veikalos rindiņās porši, lamborgini, ferrari un visādi citādi spīdīgi monstri.

Tad vērojam debesskrāpjus. Drīz vien parādās tādas slavenas ēkas kā Burj Al Arab un Mall of the Emirates, tiem tam seko Burj Khalifa, tad – Emirates Towers. Pa vidam šiem visiem redzam vairākas citas augstceltnes. Tā kā mums patīk debesskrāpji, tad jūtam, ka arī Dubaijā mums patiks. Prātā nāk Kualalumpurā, Singapūrā un Honkongā redzētās augstceltnes.

Vispār, šī nav pirmā reize, kad redzam Burj Khalifu. Pagājušajā vasarā, kad no Nepālas lidojām uz Krieviju, lidojām caur Dubaiju un pavadījām nakti lidostā. Augsto ēku redzējām no lidmašīnas, kā arī no rīta pa lidostas logu. Tas ir tik augsts, ka tas ir reāli – redzēt to teju no jebkuras vietas pilsētā.

Drīz vien nonākam lidostā. Atrodam pāris brīvus krēslus, Kaspars atstāj mani ar somām, bet pats iet meklēt Visit Dubai ofisu.

Pēc pustundas četrdesmit minūtēm Kaspars ir atpakaļ. Ar veselu maisu! “Ko tad tev iedeva?” esmu pārsteigta. Sākām pētīt maisiņa saturu. Katram no mums pienākas pa pildspalvai, blociņam, bagāžas piekariņam, pārveidotāju no / uz dažādiem adapteriem / rozetēm, ūdens pudelei, fleškai un, protams, arī pašam ielūgumam. Vareni!

To, ka rīt mēs brauksim apskatīt Dubaiju, to mēs esam sarunājuši. Bet kur tad mēs liksim mūsu smagās somas? Par šo gan mēs neesam runājuši. Ātri uzgūglēju. Aha, tepat, 1. terminālī, ir bagāžas glabātuve. Tā atrodas Arrivals zālē. Par mantu glabāšanu 12 stundu garumā tiek prasīti 20 dirhami jeb aptuveni 5 EUR.

Mazais, sarkanais Pontiac

Apēdam no Bukarestes līdzpaņemtos saldumus (pareizāk sakot – atlikušos saldumus). Iztīram zobus un esam gatavi nakts pārlaišanai lidostā. Miegs nenāk, tāpēc nakts lielāko daļu pavadām lasot. Lidostā ir arī neierobežots internets, tāpēc ik pa laikam apskatāmies arī internetus. Beidzot uz pāris stundām arī aizmiegam.

Tā kā gribējām uz pilsētu doties jau sešos no rīta, tad atpakaļ pēc bagāžas būtu jābūt sešos vakarā. Bet šis variants mums neder, jo vakarā, īsi pēc saulrieta, kas ir sešos, plānojam vērot gaismu un lāzeru šovu pie Burj Khalifa. Šovs notiek katru vakaru, un tas ir bez maksas.

Tātad, astoņos atstāsim bagāžu un līdz astoņiem vakarā mums ir jābūt atpakaļ. Noteikti paspēsim, jo no centra līdz lidostai ar metro var aizbraukt 40 minūtēs. Tā kā nākamais lidojums (uz Guanžou) ir tikai divos, būs dažas stundas jānosēž lidostā. Bet nu, mēs jau pieraduši, vai ne?

Pirms pamest Portugāli, lasīju citu ceļotāju ieteikumus, kā tad ir pareizi ģērbties Dubaijā. Nu tieši tā kā es biju iedomājusies – krekliņš, kas nosedz plecus un bez liela dekoltē, šorti, kleita vai svārki kas nosedz ceļgalus, vai bikses. Vīeriešiem šorti pāri celim vai bikses, vienkāršs T-krekls, sandales vai kurpes ir laba apģērba izvēle. Pludmalē un pie baseina ir atļauts atrasties peldkostīmā un peldbiksēs.

Pirms doties ārā no lidostas, jāatrisina apģērba “problēma”. Es izlemju vilkt tos pašus džinsus, vienkāršu T-kreklu un sandales. Eju uz labierīcībām pārgērbties. Līdzi mazajā mugursomā paņemam jakas, jo kondicionētās telpās un transportā mēdzot būt vēsi. Kasparam mugurā ir T-krekls un bikses, kuras viņš uzloka un pārveido par “garajiem šortiem” pāri ceļiem. Kājās viņš velk botas.

Nododam somas glabātuvē un dodamies uz metro. Kā jau minēju, Dubaijas metro ir ātrs, efektīgs un salīdzinoši lēts pārvietošanās veids. Ja esi iegādājies Silver Card, tad brauciens ar metro maksā 3 – 7.5 dirhamus (0.77 EUR – 2 EUR), atkarībā no attāluma. Ja īpašumā esi ieguvis lētāko Red Card, brauciens ar metro maksā nedaudz dārgāk – vidēji par vienu dirhamu. Par Red Card es jau stāstīju iepriekš.

Nākamajā rakstā es pastāstīšu, ko Dubaijā var paspēt apskatīt vienas dienas laikā.

Visas fotogrāfijas ir Kaspara roku darbs.